PIONJÄR INOM EKOLOGISK MAT

Änglamark, det ledande ekologiska varumärket i Norden sedan 1991 grundades av konsumenter för konsumenter. Varumärkeslöftet "Noga utvalt, klokt bortvalt" representerar matåterförsäljaren Coops ekologiska EVM-varumärke, och erbjuder det bredaste utbudet av tredjeparts-certifierade livsmedel på den nordiska marknaden. Änglamarks potential användes som drivkraft åt Coop att befästa sig som den nordiska marknadens främsta hållbarhetsaktör inom dagligvaruhandel.  

Coop tog hjälp av oss för att revitalisera, anpassa och positionera Änglamark-varumärket för morgondagens konkurrens och yngre konsumenter. Uppdraget nyttjade byråns heltäckande approach till affärsfrågor inom varumärkesbyggande, corporate reputation och kommunikation. Mer specifikt jobbade vi fram ett uppdaterat varumärkeskoncept och design, inklusive kommunikation i butiken. Vi agerade även stöd för produktinnovation, sortimenttillägg och prissättningsstrategi.

Kund
Coop KF

Kompetenser
Varumärkesstrategi / Grafisk Design / Marknadskommunikation / Butikskommunikation / Marknadsstrategi


Uppdraget nyttjade byråns heltäckande approach till affärsfrågor inom varumärkesbyggande och kommunikation

Föregående
Föregående

SVÅRLURAD!

Nästa
Nästa

BYGGVESTA