En identitet som signalerar en ny era
Transvoice är Sveriges äldsta och största språkföretag med över 6000 tolkar och översättare som levererar språktjänster på över 200 språk och dialekter. Transvoice mål är att vara marknadens smartaste och mest effektiva leverantör. Sedan pandemin har Transvoice varit en bidragande faktor till språkbranschens digitaliseringsresa.
Transvoice vände sig till oss för att hjälp med att signalera varumärkets skifte till en mer digitaliserad aktör utan att tappa fästet till rötterna som ett företag som av sin närhet till människan. Vi utförde ett strategiskt revitaliseringsarbete som genom en nyutvecklad identitet pushade varumärkets identitet in i en ny fas och befästa bolagets position på marknaden. På andra sidan arbetet står Transvoice bland annat med en ny logotyp, ny färgpalett, uppdaterat typsnitt, samt ny vision, mission, story och value proposition.
Kompetenser
Grafisk Design / Motion Design / Varumärkesstrategi / Copywriting
Kund
Transvoice