PRIORITY STÄRKER SITT CORPORATE REPUTATION-ERBJUDANDE MED JONAS SÖDERGREN

Med ett långt förflutet som byråchef, planner och varumärkesstrateg har Jonas Södergren bistått kunder med att förstärka sitt anseende och öka värdet på sina varumärken. Nu tillträder han rollen som Head of Brand and Corporate reputation på Priority. Jonas kommer senast från Gullers Grupp där han arbetat med uppdragsgivare inom offentlig sektor och Life Science. Bland tidigare arbetsgivare kan också nämnas Reform Society, Narva och Procter & Gamble.

Jonas ser fram emot att vara del av Prioritys fortsatta utvecklingsfas och få jobba med spännande kunder i en föränderlig bransch. Han beskriver omvärlden som både osäker och fragmenterad, vilket ställer höga krav på bolags förmåga att navigera sitt varumärke och anseende.

– Att ha ett gott anseende och trovärdighet i en värld där tidigare etablerade sanningar ständigt utsätts för prövningar är en nästan ovärderlig immateriell tillgång. Varken den egna organisationsstrukturen eller affärsmodellen får lägga krokben för detta. Tillsammans med mina nya vassa kollegor på Priority ser jag fram emot att hjälpa bolag förstå vilket anseende de har och hur de kan förbättra det. Det kommer att göra bolaget starkare, säger Jonas Södergren.

– Vi fortsätter rekrytera tunga kompetenser till Priority och är mycket glada att ha med oss Jonas in i byråns utveckling. Jag är övertygad om att Jonas, med sin vassa kompetens kring Corporate reputation och varumärken samt gedigna konsultvana, kommer att bidra betydligt till vår affär och fortsatta utvecklingsresa, säger Magnus Rosengren, VD på Priority.

Nästa
Nästa

PUBLIC AFFAIRS-EXPERTEN ANNICA HOLMBERG TILL PRIORITY