PRIORITY STÖTTAR SVENSKA BANKFÖRENINGEN I NATIONELL KAMPANJ MOT BEDRÄGERIER
Bedrägerier är ett stort problem i Sverige och äldre är ofta särskilt utsatta. Den nationella kampanjen "Svårlurad!" är utvecklad av Priority på uppdrag av Svenska Bankföreningen och Svenska Banker. Kampanjen syftar till att sprida kunskap om hur du skyddar dig själv och dina anhöriga mot bedrägerier.
– Med ”Svårlurad!” fler kommer att känna sig säkra på hur de ska agera om en bedragare ringer. Som strategisk och operativ byråpartner har vi hjälpt 26 affärsbanker i ett unikt samarbete från kampanjidé till dagens nationella lansering, säger Alva Ohlsson, projektledare & VP of Priority.
Kampanjen kommer att lanseras under vecka åtta och kommer att synas på TV, i 64 tidningar över hela Sverige, i digitala annonser och sociala kanaler. Det finns även en informationssida, svårlurad.se, med praktiska råd och tips om hur man blir bedrägerimedveten för att bekämpa bedrägerier.
– De svenska bankerna arbetar extremt hårt för att skydda sina kunder mot bedrägerier. Men den här typen av brott är ett växande samhällsproblem och ”Svårlurad!” kommer att spela en viktig roll som en källa till information och råd till de som är mest utsatta”, säger Angelica Stebrant, vd för Priority.
Kampanjen startar idag, den 21 februari, och kommer att pågå i sex veckor.
Prioritys team:
Angelica Stebrant, Client Director
Alva Ohlsson, Project Manager
Louise Berling Kelpe, Art Director
Linnea Anckers, Designer
Mathilda Helenasdotter, Designer
Martin Nunes Petersson, Copywriter
John Björelind, Copywriter
Niklas Kjellberg, PR
Daniel Olsson, PR