PRIORITY GÅR MED VINST EFTER ETT UTMANANDE ÅR FÖR BRANSCHEN
Kommunikations- och varumärkesbyrån priority redovisade ett positivt resultat på drygt 3 miljoner kronor för 2024 - en förbättring med nästan 7 miljoner kronor jämfört med föregående år. Ett tydligt kvitto på att nyråns förändringsarbete burit frukt under ett tufft år då branschen präglades av osäkerhet och konkurser för ett flertal byråer.
I det klimatet har Priority lyckats på grund av tydliga prioriteringar, ett skärpt erbjudande och starkare affärsfokus.
Året har varit präglat av förändring, modiga beslut och hårt arbete. Det är tack vare hela teamets insats som vi står starkare i dag, med ett tydligare fokus och ett mer relevant erbjudande för våra kunder. Vi har gjort en turn-around och det har visat sig i 2024 års resultat, säger Magnus Rosengren, vd på Priority.
Bolaget har under året genomfört en omfattande översyn av både erbjudande och kostnadsstruktur för att säkra lönsamheten. Man har agerat på en skiftning i efterfrågan från bredd till spets till att bli en expertbyrå snarare än en full-service aktör. Förflyttningen har bland annat stärkts av strategiska rekryteringar av spetskompetens inom områden som affärsanalys och strategisk rådgivning.
Parallellt har samarbetet med befintliga kunder fördjupats genom anpassade och utvecklade leveranser – samtidigt som nya kunder inom energi- och fastighetssektorn adderats till kundportföljen.
Under 2025 fortsätter bolaget att växla upp genom att sjösätta ett flertal strategiska kliv som markerar nästa steg i byråns utveckling. Samtidigt firar byrån 15 år i branschen – en milstolpe som speglar både långsiktighet och förmågan att ständigt förnya sig.
För ytterligare information, kontakta:
Magnus Rosengren, vd
magnus.rosengren@prioritygroup.se
070 789 96 81
Natasha Bromberg, Head of Sales & Strategic Communications
natasha.bromberg@prioritygroup.se
076 100 91 35