PIONJÄR INOM EKOLOGISK MAT

Det ledande ekologiska varumärket i Norden och pionjär inom hållbar mat sedan 1991, Änglamark grundades av konsumenter för konsumenter. Med varumärkeslöftet "Noga utvalt, klokt bortvalt" erbjuder matåterförsäljaren Coops ekologiska EVM-varumärke det bredaste utbudet av tredjeparts-certifierade livsmedel på den nordiska marknaden. Änglamarks starka varumärkespotential motiverade Coop att strategiskt ompositionera varumärket på den nordiska marknaden.  

Coop tog hjälp av oss för att revitalisera, anpassa och rikta Änglamark-varumärket mot morgondagens konkurrens och nya yngre konsumenter. Uppdraget nyttjade byråns heltäckande approach till affärsfrågor inom varumärkesbyggande och kommunikation. Mer specifikt jobbade vi fram ett uppdaterat varumärkeskoncept och design, inklusive kommunikation i butiken. Vi agerade även stöd för produktinnovation, sortimenttillägg och prissättningsstrategi.

Kund
Coop KF

Kompetenser
Varumärkesstrategi / Grafisk Design / Marknadskommunikation / Butikskommunikation / Marknadsstrategi


Uppdraget nyttjade byråns heltäckande approach till affärsfrågor inom varumärkesbyggande och kommunikation

Föregående
Föregående

SVÅRLURAD!

Nästa
Nästa

BYGGVESTA