att bygga stolthet & kunskap

Vattenfall ville skapa ett material som skulle bidra till att medarbetarna kände en ökad stolthet och syfte med att arbeta på ett av norra Europas största energibolag. En viktig aspekt var att materialet både skulle kunna användas för intern kommunikation men även kommuniceras på mässor, events och i digitala kanaler.

En film togs fram som dels visade var Vattenfall kom ifrån men också var framtiden låg och vilken roll Vattenfall skulle spela i den. Filmen producerades för Vattenfalls alla marknader och har använts med framgång i det interna engagementprogrammet.

Filmen gjordes i samarbete med Olle Matsson och Calle Lewenhaupt, och producerades av Two Fat Boys.

Ett mer utförligt material för de anställda samlades i en interaktiv hemsida med längre artiklar om både historiska och framtidsbaserade perspektiv, men även filmer och ljudfiler som ytterligare bidrog med att berätta Vattenfalls historia och vision. Hemsidan placerades på Vattenfalls intranät så de anställda enkelt kunde ta del av materialet både privat men också i interna utbildningar och workshops.