Att paketera en matresa

Restaurangen Mathias Dahlgren Grand Hôtel Stockholms mål var att bli en av världens främsta. De grundläggande värderingarna för restaurangen var det dagsfärska, de ekologiska råvarorna, det moderna svenska och naturliga.

I uppdraget låg att hitta ett gemensamt uttryck för restaurangen. Utmaningen var att differentiera restaurangens två delar – Matbaren och Matsalen – genom unika detaljer, samtidigt som de tydligt måste hänga samman under ett och samma varumärke.

Prioritys angreppssätt var att utifrån ett helhetstänk, med fokus på gästens resa från bokning till hemkomst, skapa kontaktytor som förstärkte matupplevelsen i en form som var sammanhållande men ändå gav respektive restaurang sin unika karaktär.

Resultatet blev att resturangens båda delar fick en gemensam och personlig profil med detaljer som ändå särskiljer de olika atmosfärerna åt och som underströk den höga matkvaliteten levererad av Mathias.
Produkter framtagna för MDGHS 5-års jubileum