En digital plattform för ett anrikt hotell

Man beräknar att ca 44% av alla reserelaterade bokningar, fram till 2019, kommer ske online. 40% bara i Sverige. Därför var det av största vikt att Grand Hôtels hemsida uppfyllde kraven för enkel navigering och bokning – både på desktop och mobil.

Priority fick i uppdrag att revitalisera hemsidan. Vi la stor vikt vid att visualisera hotellets alla aspekter – interiört och exteriört. Förutom det rationella behovet, vill hotellet uppnå reaktionen ”där vill jag bo!” från hemsidans besökare. Genom att visa det fantastiska läget och de vackra rummen och de övriga lokalerna som erbjuder allt ifrån god mat till avslappnande spabesök var vi säkra på att åstadkomma en reaktion som ledde till konkreta bokningar. Därför fick Magnus Mårdings vackra bilder ta stor plats för att presentera Grand Hôtel.

I övrigt var det viktigt att hemsidan presenterade all information så tydligt och enkelt som möjligt, och inte minst att bokningen skulle vara intuitiv och självklar. Därför är den kompletterande designen till bilderna ren och på gränsen till skandinaviskt minimalistisk. Resultatet är en modern hotellhemsida som står sig väl inför framtiden.

Priority har tagit fram den responsiva designen för hemsidan och Happiness har levererat det tekniska lösningen.