Förvalta historien för 2000-talet

När Priority började arbeta med Sveriges enda femstjärniga hotell 2010 låg uppdraget i att ta hotellet från ett något förlegat uttryck till ett som visuellt framhöll både hotellets tradition men också modernitet i både service och erbjudande. Idag är uppdraget att förvalta och ytterligare stärka bilden av ett modernt hotell med en snart 150-årig historia.

Utmaningen för Grand Hôtel var att uppdatera ett stort antal kontaktytor under så kort tid som möjligt utan att påverka gästernas upplevelse eller besök negativt.

Prioritys angreppssätt var att strama upp det visuella uttrycket men också introducera ytterligare grafiska element för att tillhandahålla en bred palett av lösningar och möjligheter till en stor mängd av behov som dagligen möter hotellet.

Ca 400 uppdrag senare har Priority uppdaterat och hjälpt till att visualisera hotellets unika erbjudande i allt från vardagliga produkter till konceptuella lösningar som starkt bidragit till hotellets glänsande varumärke.