Priority bakom visuell identitet för Stockholms senaste boutiquehotell

Den 1 februari öppnade dörrarna till the Sparrow - Grand Groups nya boutiquehotell mitt på Stureplan. Priority har tillsammans med Grand Group arbetat fram hotellets namn, och skapat en visuell identitet som levandegör ett lekfullt och spännande hotellkoncept i fransk anda.

Arbetet följer ett längre samarbete mellan Grand Group och Priority, som under flera år varit designpartner åt både Grand Hôtel, Lydmar Hotel, Mathias Dahlgren och Rutabaga. När det var dags att skapa ett nytt hotellkoncept var Priority ett självklart val. Priority har tillsammans med Grand Group tagit fram ett nytt namn och skapat en visuell identitet som speglar hotellets franska atmosfär, för en målgrupp som är ung i sinnet, oavsett ålder.

Namnet landade i the Sparrow – sparven som både är en social stadsfågel och en vinkning till Edith Piaf, ”Den lille sparven”. Den logotyp som tagits fram består av en liten fågel som är ett återkommande inslag i både hotellet och restaurangen. Resultatet är en visuell identitet som samspelar med den historiska byggnaden och skapar en balans som känns intim, personlig och spännande.

Vi är otroligt nöjda med resultatet. Priority har lyckats hitta ett visuellt uttryck som fångar vår vision och gör the Sparrow till ett hotell utöver det vanliga, säger Pia Djupmark, VD på Grand Group.

 

För mer information, besök http://www.thesparrowhotel.se/