LEDANDE HOTELL NÅR NY MÅLGRUPP

När Stockholms Hamnar tog beslutet att se över upplevelsenäringen längs Strömkajen, såg Grand Hôtel möjligheten att nå en lokal kundkrets som vanligtvis inte besökte hotellet. Man öppnade Grand Café för att appellera till en bredare publik och ge fler möjligheten att njuta av bakverk från hotellet konditori. Caféet är första gången som hotelldestinationen erbjuder sina tjänster utanför hotellets väggar.

För att möta kundens önskemål om en destination som visar Grand Hôtel i ett nytt ljus, tog vi fram en helt ny, särskiljande identitet. Resultatet är en färgstark design med inspiration från konditorier från tidiga 1900-talet. Färgpaletten används inte bara på den färgskiftande logotypen, utan också som mönster på bland annat sugrör och inslagspapper. Grand Cafés identitet är ett bevis på hur en grundidé kan tas ut i mångsidig och effektiv design.

Kund
Grand Group

Kompetenser
Grafisk Design / Förpackningsdesign


Resultatet är en färgstark design med inspiration från konditorier från tidiga 1900-talet.

Föregående
Föregående

THE SPARROW

Nästa
Nästa

KULTURBYGGE